Pages

::followers::

MOod ku..


Sunday, March 28, 2010

DAKWAH ISLAM HARI INI

Umat Islam ditindas dan terhina di mana2. saban hari ada sahaja tragedi menghiris perasaan, di ulit seribu kengerian dan ketakutan. Suara pembebasan tenggelam di tengah kerakusan dan kezaliman.
Jeritan batin disambut dengan gelak ketawa dan gurau senda. laungan dan amukan sekadar melepaskan geram dan kemarahan. namun kehinaan sering hadir ditengah kehidupan umat ini. kebebasan sekadar slogan impian. pimpinan yang lantang do meja perundingan kini beku dan kaku. habuan harta, pangkat dan wanita mematikan segala perjuangan Ilahi. Pada siapa lagi hendak diserah umat ini?
Telah sekian lama jawapan ini ada dihadapan kita, tapi tindakannya lesu dan tidak bermaya kerana jiwa ini telah mati dan membatu. Mengapa hanya melihat kehinaan ini terus berlangsung? Mengapa masih percaya dengan polis dunia?
Mereka untuk kita adalah seteru yang nyata. Penantian ini memang suara azab bagi umat ini. tetapi jangan dibiarkan iman udan Islam juga barang gadaian. Itu nanti lebih hina dari terhina.
yakinilah jalan untuk hidup sebagai umat yang berdaulat. Cuma apakah kita sudah bersedia? persediaan itu penting bagi menganggotai barisan penyelesaian (bukannya barisan Nasional) penyelamat umat menuju keredhaan Ilahi.
Sesungguhnya dakwah kita masih belum dikenali ramai. Pada hari mereka mengenali dan mengetahui matlamat dan objektifnya, ia akan menerima tentangan yang hebat. Kita akan dapati di hadapan kita berbagai kesusahan dari halangan yang akan menghalang kita. Pada masa itu barulah sebenarnya kita mula mengikut jejak ahli2 dakwah. Sekarang mereka masih belum mengetahui lagi. Kita masih diperingkat amal dakwah dan kita perlu bersedia dengan keperluan perjuangan dan jihad.
Kejahilan rakyat tentang hakikat Islam akan menghalang dakwah kita . Kita akan dapati sesetengah ahli2 agama dan ulama2 rasmi merasa pelik dengan fikrah kita.
Mereka akan menentang jihad kita. Para pemimpin, ketua, orang2 kenamaan dan mempunyai kuasa akan membenci kita, dan meletak halangan ditengah jalan dakwah kita.
Mereka itu juga akan berganding bahu utnuk menentang dan memadamkan sinar dakwah kita. Mereka akan meminta bantuan pemerintah2 yang lemah dan orang2 yang berakhalak buruk untuk tujuan yang sama. kita akan dimusuhi dan dibenci. Kita akan difitnah dan ditohmah. Mereka akan berusaha menampilkan segala kekurangan etrhadap dakwah yang dibawa oleh kita.
Dengan kekuasaan dan kekuatan yang ada pada mereka , mereka akan cuba sedaya upaya menampakkan kita kepada orang ramai dengan gambaran yang paling hodoh. Mereka akan menindas dengan harta dan kuasa mereka.

FIRMAN ALLAH SWT.:"mereka itu mahu memadamkan agama Allah dengan mulut mereka dan Allah peyempurna agamaNya sekalipun dibenci oleh orang kafir " (Surah As-SAff:8)

wallahualam.....


No comments:

Post a Comment