Pages

::followers::

MOod ku..


Thursday, September 17, 2015

Crown Ambassador bukan Angan-angan Mat Jenin..its True if u want.=)

Assalamualaikum semua..

Moga semua dalam sihat sejahtera.. Saya bukanlah seorang penulis tegar.. Update blog pun kadang-kadang je.. Dalam tahun ni, ni kali pertama jenguk blog sendiri yang lama tak berpenghuni..hehehe..

Untuk post kali ni, New post, new story..new desire n new dream...Orait..? ,

Saya saja gelarkan Princess Ambassador untuk diri saya.. Tapi saya tak princess pun.. hehe.. Korang nak tau ke Ada apa dengan Ambassador ni? huhu..

Ambassador is the meaning of Duta..

Agak-agak senang ke nak jadi 'Ambassador' ni? Kadang-kadang ada pihak yang suka artis dijadikan sebagai duta Produk atau called Brand Ambassador dengan tujuan melariskan barang. Padahal hakikatnya mereka tak guna pun produk yang mereka 'Dutakan' tu..Dustakan adalah..haha..

Orang yang selayaknya dipanggil duta adalah orang yg diberikan pentauliahan oleh Negara mewakili negara di negara asing.. Dah, jangan pening pening..baca sampai habis..=P

Sebenarnya, bukan semudahnya atau sewenang-wenangnya seseorang boleh peroleh gelaran duta ni..
Ada beberapa method yang kena lalui ..Susah juga wo.. Calon Duta biasanya dikenal pasti di kalangan pegawai-pegawai. Kena bertugas luar negara 2-3 kali, naik pangkat up sikit until 10-15 tahun, baru ada chance untuk pencalonan..belum cerita pasal pentauliahan lagi..huhu..tak semudah di sangka okay..

Cuma yang menariknya ada satu World Company yang menggunakan rank Ambassador. Even orang yang mendapat gelaran tu pun sebenarnya tak memiliki pendidikan yang tertinggi..Pendidikannya sampai darjah 4 sahaja..who's like to know about him ? boleh klik link ni..Crown Ambassador Jose Ardon


His name is Jose Ardon.. and one world know he's Crown Ambassador..He got the title with he effort n desire yang kuat untuk ubah kehidupan..So, why not us jadikan dia sebagai inspirasi.. adakah kita yang belajar setakat diploma, ijazah ni tak layak dapat gelaran tu? semestinya boleh..hehe.. sapa nak tau, boleh call je lah number ni.. 017-7336671 (linda).

Daripada jadi Duta produk ntah tak pakai atau guna pun, baik dapatkan dengan sebab usaha dan kita memang gunakannya.. It's easy, it's simple, it's coffee.. (Tiba-tiba plak..)


Satu hari nanti saya juga akan dapat Gelaran tu.. kaya itu perlu untuk bantu yang miskin dan mewariskan kesenangan pada anak cucu.

takkanlah kita nak wariskan kesusahan pada keturunan kita.. Yang penting Hidup Kaya Kenalah berTuhan....>__<



Dahh..jumpa lagi.. next story, coffee sihat..=)

1 comment:

  1. Тут по ссылке: проститутки Киева

    ОТ ЛЕГКОЙ ДЛЯ НАЧИНАЮЩИХ ДО ОЧЕНЬ ТЯЖЕЛОЙ ФОРМЫ БДСМ. Я твёрдо убеждён, что атмосферу страха в фильме нужно создавать исключительно кинематографическими методами

    ReplyDelete