Pages

::followers::

MOod ku..


Sunday, February 5, 2012

~Musafir Ku Penuh Ranjau~


Assalamualaikum. WBT..


~Di Persinggahan Dunia~

Duhai Hamba Allah....sekiranya kau merasa sunyi dalam jalan dakwah, ingatlah pada Allah Ya Zohir, yang sentiasa menampakkan keagungan dan kewujudannya melalui setiap apa yang berlaku di dunia yg tercatat dan menjadi rahsia abadi-Nya Ya Bathin(Yang Tersembunyi) di Loh Mahfuz..Dia amat dekat kepada kita, lebih dekat dari urat leher kita sndiri....Dia sentiasa berada disisimu ketika kau kesunyian dan kebuntuan, ketika kau tidak dipedulikan oleh org lain..janganlah merasa gusar bimbang dan sedih tatkala kau kecewa kerana cinta manusia yang tak kekal kerana ada Allah Ya Mukmin( Pengaman) yang akn memberi kau rasa aman dan tenang dalam perjalanan musafirmu sebagai daie...

Sesungguhnya manusia itu sentiasa diuji Allah swt.semakin hebat hambaNya diuji semakin tinggi kasih sayang Allah dan rahmatNYa kepada manusia yang terpilih untuk di uji.. Beruntunglah orang-orang yang meletakkan dirinya menjadi sebahagian tentera-tentera Allah yang sanggup berkorban harta dan jiwa untuk agama Allah.. Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Hai sekalian orang-orang yang beriman. Sukakah kalau saya tunjukkan kepadamu semua akan sesuatu perdagangan yang dapat menyelamatkan engkau semua dari siksa yang menyakitkan? Yaitu supaya engkau semua beriman kepada Allah dan RasulNya dan pula berjihad fi-sabilillah dengan harta-harta dan dirimu semua. Yang sedemikian itu adalah lebih baik untukmu semua, jikalau engkau semua mengetahui.
`
Allah juga akan mengampunkan dosa-dosamu semua serta memasukkan engkau semua dalam syurga-syurga yang mengalirlah sungai-sungai di bawahnya, demikian pula beberapa tempat tinggal yang indah di syurga 'Adn - kesenangan yang kekal - dan yang sedemikian itu adalah suatu keuntungan yang besar.
`
Ada pula pemberian-pemberian yang Iain-Iain yang engkau semua mencintainya, yaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang dekat dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang beriman." (as-Shaf: 10-13)

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment